امروز شنبه ۱ دی ۱۴۰۳

۰۲۱ ۸۳۸۳۹۰۰۰

/ راهنمای مراجعین / مقررات داخلی و راهنمای مراجعه

مقدم شما عزیزان را به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آبان گرامی داشته و از شما به خاطر انتخاب این بیمارستان جهت رفع نیازهای درمانی خود سپاسگذاریم. ما تمام تلاش خود را نموده ایم تا با استفاده از کارکنان مجرب و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا ضمن ارائه خدمات مطلوب، در جهت رضایت شما گام برداریم.

خشنودی شما اولویت نخست ماست و کارکنان این مرکز خود را مفتخر، بلکه متعهد به خدمت صادقانه به شما مراجعین محترم دانسته و ایمان دارند رضای خالق وابسته به رضای مخلوق است.

در راستای ارائه خدمات مطلوب، در کوتاهترین زمان ممکن، خواهشمندیم مطالب این نوشتار را با دقت مطالعه فرمایید.


عیادت از بیماران و حضور همراه

1.  ساعت ملاقات عمومی بیماران در بخش ها ساعت 15 الی 17 ، در سی سی یو ساعت 16 الی 17 , و برای بیماران آی سی یو ملاقات ممنوع می باشد.لطفا از آوردن کودکان زیر 12 سال جدا خودداری نمائید(بدلیل رعایت اصول بهداشت و سلامت) ، و از ورود اطفال بالای 12 سال به بخشهای ویژه جداً خودداری نمایید. همچنین از مراجعه در غیر از ساعات ذکر شده جهت ملاقات خودداری فرمایید.

2. با توجه به محدودیت فضا و زمان، برای رفاه خود و بیماران بیمارستان ، تقاضا داریم خویشان و دوستانی را که مایل به ملاقات بیمار هستند ، پس از ترخیص به منزل هدایت کنید.

3. سیگار کشیدن در محیط بیمارستان توسط بیمار و همراهان ممنوع می باشد.

4. حضور همراه بر بالین بیمار منوط به اجازه پزشک معالج ، بخش و دریافت کارت همراه است . حضور همراه در اتاق دو تخته فقط یک نفر و در اتاق خصوصی هزینه همراه بیش از یک نفر مجزا اخذ میگردد.

5.جهت رفاه حال بیماران از استفاده نمودن تلفن همراه خودداری نمایید. همچنین استفاده از تلفن همراه و قرار دادن آن در مجاورت تجهیزات پزشکی به دلیل ایجاد تداخل در عملکرد آنها ممنوع می باشد.

6.به منظور جلوگیری از آسیبهای احتمالی به بیمار درخواست می گردد از هرگونه دستکاری تجهیزات پزشکی و تاسیساتی خودداری نمایید. در صورت ایجاد اختلال و یا هرگونه مشکل به مسئول بخش اطلاع دهید.

7. وسایل و تجهیزات موجود در اتاق ها نزد بیمار امانت می باشد لذا در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید. همچنین ورود و خروج هرنوع وسیله پزشکی شخصی با مجوز برگ خروج کالا صورت می پذیرد

8.مسئولیت نگهداری لوازم و اشیاء قیمتی و لوازم شخصی و لوازمی مانند دندان مصنوعی، اندام مصنوعی و امثالهم بهعده بیمار است .حتی المقدور اینگونه لوازم در بیمارستان نگهداری نشود.در صورت نیاز اشیاء گرانقیمت و وجوه نقدی در مقابل دریافت رسید به صندوق امانت بیمارستان تحویل شود.

9. در زمان بروز حادثه به راهنمای فرار اضطراری که در پشت درب اتاق های بستری و راهروها نصب شده است توجه فرمائید.

10. رعایت سکوت و حفظ آرامش برای جلوگیری از ناراحتی و اضطراب بیماران الزامی می باشد. از تجمع در اتاق بیماران خودداری نمایید.

11.جهت تماس مستقیم با اتاق بیمار خود از خارج از بیمارستان پس از گرفتن شماره 83839 شماره اتاق بیمار یا داخلی مورد نظر را شماره گیری نمائید.

12.جهت تماس با مسئولین بیمارستان شماره های داخلی ذیل را شماره گیری نمائید :

 نام واحد  شماره داخلی  نام واحد  شماره داخلی  نام واحد  شماره داخلی
 مدیریت عامل  300-393  مدیریت داخلی  800-740  مدیریت پرستاری  600
 ترخیص 
 106  صندوق 101   مسئول بیمه  745
 مدارک پزشکی 889  مسئول تغذیه  507  دفتر پرستاری   666
 آزمایشگاه  700  پذیرش و اطلاعات  100-200
 مسئول تاسیسات  810

 


بیمه و سازمانهای طرف قرارداد

13.  جهت ثبت شماره معرفی نامه بیمه (سازمانهای طرف قرارداد بیمارستان) بایستی ابتدا به واحد پذیرش ارائه گردد.

14. در صورتیکه به هر دلیلی بیمار به صورت خصوصی پذیرش شود تغییر نوع تعرفه  او از خصوصی به بیمه تحت پوشش یا طرف قرار داد فقط با هماهنگی پزشک و بیمارستان ممکن می باشد، پس حتما نحوه بستری خود را در بدو پذیرش مشخص فرمائید.

15.در بعضی معرفی نامه های سازمانهای طرف قرارداد بیمارستان ، پرداخت مبلغی تحت عنوان فرانشیز به عهده بیمار می باشد ، که توسط واحد صندوق به صورت علی الحساب از بیمار اخذ میگردد.

16. بیمارانی که از طرف سازمانهای بیمه یا شرکت های طرف قرارداد به بیمارستان معرفی می شوند ، می بایست هزینه موارد خارج از تعهد بیمه (نظیر مابه التفاوت تعرفه آزاد اتاق خصوصی ، مابه التفاوت تعرفه بیمه اتاق 2 تخته و ... ) را پرداخت نمایند، لطفا قبل از بستری به این موضوع توجه فرمائید.

17.چنانچه بیمه درمانی شما با بیمارستان فاقد قرارداد است می توانید بعد از ترخیص طی تماس تلفنی جهت هماهنگی با واحد مدارک پزشکی، اسناد پزشکی خود را جهت ارائه به سازمان های بیمه گر درخواست نمائید. در اینصورت هنگام مراجعه جهت اخذ مدارک، همراه داشتن اصل صورتحساب همراه با ارائه کارت شناسایی بیمار ضروری می باشد.


پذیرش ، مالی ، ترخیص

18.قبل از بستری در بیمارستان جهت اطلاع از بیمه های طرف قرارداد و هزینه های درمانی می توانید با واحد حسابداری- قسمت ترخیص تماس بگیرید.

19.هنگام پذیرش جهت بستری همراه داشتن مدارک ذیل توصیه می گردد:

  • همراه داشتن دستور پزشک بیمارستان
  • همراه داشتن دفترچه بیمه با تاریخ معتبر و برگه کافی (در هنگام پذیرش و ترخیص)، کارت شناسایی و یا کارت ملی
  • همراه داشتن کلیه آزمایشات و مدارک پزشکی قبلی

20.لطفا کلیه اطلاعات دستنبد خود را مطالعه کرده و در صورتیکه اطلاعات درج شده مغایر با مشخصات شناسنامه ای و قانونی شماست، سریعا مسئولین پذیرش را مطلع فرمائید.بدیهی است مسئولیت اطلاعات عمومی پذیرش برعهده خود بیمار می باشد.

21. امکانات تصویربرداری از لحظات با شکوه و بیاد ماندنی تولد فرزند شما، توسط بیمارستان فراهم است .بدیهی است که هزینه فیلمبرداری بعهده بیمار میباشد.

22. هنگام پذیرش فرم نظرسنجی در اختیار شما قرار گرفته است. لطفا فرم را تکمیل نموده و آن را در صندوق های انتقادات و پیشنهادات مستقر در هر طبقه انداخته و با ارائه نظرات خود ما را در ارتقاء کیفیت یاری فرمائید. 

23. مبلغی که از شما هنگام پذیرش اخذ میگردد ،فقط پیش پرداخت است . برای آگاهی از مقدار کامل هزینه درمان خود به واحد ترخیص مراجعه فرمائید.از آنجائیکه هزینه های درمانی طبق تعرفه های مصوب وزارت بهداشت از واحد ترخیص صادر و توسط صندوق بیمارستان اخذ میگردد، از پرداخت هرگونه وجه اضافی (تحت هر عنوان و هر از سوی هر شخصی) خارج از صندوق بیمارستان اکیدا خودداری فرمائید.

24. در صورتیکه مدت بستری بیشتر از 3 روز به طول انجامد ،جهت اطلاع از میزان هزینه ها به واحد ترخیص مراجعه نمائید.

25.ممکن است ترخیص بیمار در روز تعطیل انجام شود،لطفا پیش بینی های لازم را برای پرداخت صورتحساب به عمل آورید.

26. ترخیص نوزاد منوط به انجام آزمایشات و اقدامات درمانی است و ممکن است تا بعدازظهر به طول انجامد، بنابراین ساعت ترخیص مادران فارغ شده ، همزمان با ترخیص نوزاد می باشد.

27. در صورت پرداخت هرگونه وجهی به بیمارستان ،لطفا نسخه دوم فیش واریزی را جهت درج در پرونده بیمار به واحد پذیرش تحویل فرمائید و نسخه دوم تا زمان ترخیص جهت ارائه به واحد مربوطه نگهداری شود.

28. پرداخت کلیه هزینه های درمانی، پزشکی، تجهیزات، دارو ، ... صرفا از طریق صندوقهای بیمارستان می باشد لذا از پرداخت وجه با هر عنوان به افراد غیرخودداری نمایید.در صورت تماس تلفنی افراد ناشناس بابت تهیه دارو یا واریز وجه، قبل از اقدام ، مراتب را به مسئول بخش اطلاع دهید.

29. این بیمارستان یک بیمارستان صددرصد خصوصی است که بر اساس اصل درآمد و هزینه امور جاری خود را اداره می کند و تحت پوشش هیچ سازمان و نهاد دولتی نمی باشد، نتیجتا پرداخت ودیعه کامل و کافی و تسویه حساب بر اساس مبلغ اعلام شده توسط ترخیص ، برای بیماران الزامی است . از انجا که نرخ ها قبلا متعادل و بر اساس حداقل ها تنظیم شده اند ، لذا هیچ گونه تخفیفی در هزینه ها وجود ندارد.

 

 

"راهنمای ساختمانها و طبقات"

 ساختمان اصلی
 طبقه همکف  پذیرش ، ترخیص ، بیماران بین الملل ، نگهبانی ،صندوق ، بانک ، رادیولوژی و سونوگرافی ، آندوسکوپی ، فیزیوتراپی
 طبقه اول  بلوک زایمان(Labor) ، مراقبت های ویژه نوزادان(NICU) ، کودکان ، بستری(زنان)
 طبقه دوم درمان نازایی و ناباروری IVF(پذیرش ، اتاق عمل ، آزمایشگاه ، تصویربرداری) ، بستری(عمومی- داخلی جراحی)
 طبقه سوم  CCU، ICU، اتاق اکو و تست ورزش ، بستری (عمومی- داخلی جراحی)
 طبقه چهارم
 اتاق های عمل ،daycare   (جراحی - زنان)

 ساختمان اداری و پشتیبانی
 طبقه منفی یک  تاسیسات
 طبقه همکف  انبار
 طبقه اول  بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، تدارکات ، تغذیه ، تجهیزات پزشکی،منابع انسانی ، فناوری اطلاعات(IT)

 ساختمان اورژانس
 طبقه همکف  اورژانس ، تریاژ ،  CPR ، داروخانه ، دفتر پرستاری(سوپروایزر آموزشی و سوپروایزر کنترل عفونت)
 طبقه اول  واحد مالی ، بیمه

 ساختمان کلینیک (درمانگاه)
 طبقه همکف  -
 طبقه اول  چشم پزشکی ، قلب ،گوش و حلق و بینی(ENT)، داخلی ، اطفال
 طبقه دوم  زنان و زایمان ، و درمان ناباروری
 طبقه سوم  قلب ، جراحی عمومی ، گوارش ،درد، اورولوژی(کلیه و مجاری ادراری)
 طبقه چهارم  مدیر عامل ، مدیریت داخلی ، دبیرخانه

 ساختمان دیالیز
 طبقه همکف  مدارک پزشکی
 طبقه اول  دیالیز

 


  ساختمان آزمایشگاه
 طبقه همکف  نمونه گیری ، نگهبانی ، اودیومتری
 طبقه اول  نمونه گیری ، پذیرش ،آزمایشگاه
 طبقه دوم  مدیریت آزمایشگاه ، پاتولوژی

 

راهنمای نحوه پذیرش
 
  • پذیرش بیمار از سه طریق امکان پذیر می باشد، که بدین وسیله دستور بستری توسط پزشک صادر می شود
  1. مراجعه به اورژانس بیمارستان
  2. مراجعه به کلینیک (درمانگاههای)بیمارستان
  3. مراجعه به مطب پزشک معالج طرف قرارداد با بیمارستان
  • ارائه دستور بستری از طرف پزشک معالج به و احد پذیرش
  • ارائه کارت ملی، شناسنامه ( برای اتباع خارجی گذرنامه) ، دفترچه بیمه و معرفی نامه بیمه تکمیلی(در هنگام مراجعه جهت زایمان همراه داشتن شناسنامه پدر و مادر نوزاد الزامیست.)
  • مراجعه بیمار یا همراه بیمار با در دست داشتن دستور بستری و برگ تأیید مالی به واحد ترخیص جهت تأییدیه مالی
  • مراجعه بیمار به بخش پس از انجام هماهنگی های لازم با بخش های مربوطه (این امر توسط متصدیان پذیرش انجام می پذیرد)
  • صدور کارت همراه (در صورت دلخواه) با هماهنگی بخش مربوطه

اطلاعات ضروری پذیرش بیمار
 
  • ضروری می باشد اطلاعات مندرج در برگه پذیرش و دستبند شناسایی بیمار توسط بیمار یا همراه وی به منظور تایید صحت اطلاعات مندرج کنترل شود.
  • پذیرش بیمار به صورت شبانه روزی از 6 صبح تا 7 بعدازظهر در قسمت پذیرش بستری (لابی /طبقه همکف) و از ساعت 7 بعدازظهر تا 6 صبح در پذیرش اورژانس صورت می گیرد.
  • حضور همراه بر بالین بیمار در صورت تایید پزشک معالج ،بخش و صدور کارت همراه امکان پذیر می باشد.
  • میزان مبالغی که پس از پذیرش از بیمار اخذ می گردد فقط پیش پرداخت است و میزان کامل هزینه ها که شامل(حق الزحمه پزشکان و هزینه بیمارستان) توسط واحد ترخیص اعلام می گردد.

راهنمای مراحل بعد از پذیرش بیمار(تکریم ارباب رجوع):
 

1. خوشامدگویی (Welcome Nursing) :

  • بعد از انجام مراحل پذیرش، تخصیص تخت و فرآیند پذیرش و تایید مالی، در راستای اجرای نظام خوشامدگویی و تکریم ارباب رجوع ، گیرنده خدمت با پرونده و همراه مسئول پیگیری امور بیماران (Welcome Nursing) و بیماربر به بخش مربوطه منتقل می گردد.
  • اطلاعات ضروری و مورد نیاز در خصوص مقررات بیمارستان و نحوه ی استفاده از امکانات موجود در بخش و اتاق به گیرنده خدمت توسط مسئول پیگیری امور بیماران ارائه می شود .
  • گیرنده خدمت توسط مسئول پیگیری امور بیماران با مسئول بخش ، تجهیزات اتاق و بخش های مختلف بیمارستان آشنا می شود و از طریق منشور حقوق بیمار با حقوق خود آشنا می گردد .
 

2. نظرسنجیِ از میزان رضایتمندی بیماران و همراهان :

در راستای اجرای طرح رضایتمندی بیمارن و همراهان ، هنگام پذیرش فرم رضایت سنجی در اختیار گیرندگان خدمت قرار می گیرد و از مراجعین در خصوص اقدامات و فعالیت های بیمارستان نظرسنجی بعمل می آید تا بدین وسیله گیرندگان خدمت به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور ترغیب شده و یاریگر بیمارستان در تسریع این فرایند  باشند.
3. دریافت انتقادات ، پیشنهادات و شکایات :
  • با شماره800تماس حاصل نمایند .
  • به آدرس سایت بیمارستان جهت درج شکایات و پیگیری نتیجه مراجعه فرمائید .
  • صندوق انتقادات و پیشنهادات در مکانهای مختلف بیمارستان نصب گردیده و فرم های رسیدگی به شکایات جهت اعلام کتبی در کنار صندوق های موجود است .از این طریق گیرندگان خدمت می توانند نظرات خود را یادداشت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیاندازد تا در اسرع وقت و بر اساس سیستم انتقادات و پیشنهادات بیمارستان به آنها رسیدگی شود.

مدارک لازم جهت بستری بیمار
  • ارائه دستور بستری از طرف پزشک معالج به واحد پذیرش
  • ارائه کارت ملی، شناسنامه یا دفترچه بیمه
  • در پذیرش بانوان جهت جراحی های زنان و زایمان حضور همسر به همراه شناسنامه
  • در پذیرش کودکان حضور قیم قانونی به همراه شناسنامه
  • ارائه معرفی نامه بیمه تکمیلی ترجیحا در زمان پذیرش و یا نهایتا تا 12 ساعت پس از زمان بستری بیمار
  • در موارد اورژانس در صورت عدم ارائه کارت شناسایی معتبر به هنگام پذیرش مربوط به بیمار ،تحویل آن حداکثر تا 12ساعت پس از بستری

راهنمای نحوه ترخیص
  • امضاء و مهر پرونده توسط پزشک معالج
  • تکمیل پرونده در بخش مربوطه
  • ارسال پرونده جهت تکمیل به واحدهای مربوطه مثل اتاق عمل، پاراکلینیک، داروخانه و ... توسط منشی بخش ها
  • انتقال پرونده به واحد حسابداری توسط منشی
  • تحویل پرونده به صندوق جهت تسویه حساب
  • تحویل برگ ترخیص به بخش و درب نگهبانی جهت ترخیص بیمار